Sådan får du allermest ud af dine timer på spinningcyklen

Spinning er på kort tid blevet en utrolig populær form for træning. Det skyldes formentlig, at det er en højintensitetssport, hvor man kan forbrænde op til 800 kalorier i timen.

Hvis man har svært ved at presse sig selv, kan man melde sig til en spinningtime i det lokale fitnesscenter og få en instruktør på. Uanset om du cykler alene eller med andre. Så vil du formentlig gerne have så meget ud af dine timer på spinningcyklen som muligt.

Fx betyder det meget for mange, at man får forbrændt så mange kalorier som muligt og derved hurtigt får træningen overstået, så der er mere tid til andre ting. Er du en af dem, så læs med og følg disse tips til en optimal spinningtime.

Indstil cyklen korrekt

Dette tip giver lidt sig selv, men ikke desto mindre er der nogen, som helst ikke bruger tid på at indstille cyklen. Det er dog tid, der er godt givet ud, da man ved hjælp af den rigtige indstilling kan nedsætte risikoen for overbelastningsskader og smerter i fx knæene.

Hvis du tager en time i fitnesscenteret, kan du eventuelt spørge instruktøren om hjælp til at finde den optimale indstilling.

Lær din krop at kende

Det er altid en god idé at have mad i maven før hård træning. Spis et måltid 2-3 timer før dit træningspas og mærk efter. Lær din krop at kende og find ud af, hvornår og hvor meget du skal spise for at have det godt under hele træningen.

Det er også vigtigt, at du sørger for at drikke rigeligt både inden og under træningen.

Kør i takt til musik

Ligesom det er tilfældet med fx løb, kan musik til spinningen gøre, at du presser dig selv lidt ekstra. Ved at køre til musik kan man distrahere sig selv og samtidig køre til musikkens beat.

Du kan også vælge at lave et intervalprogram efter musikkens vers og omkvæd, så du nemt kan styrke din udholdenhed på cyklen og få pulsen op.